Tuesday 10 May 2016

အန္တီေအးမာ

 က်ေနာ္အေမက က်ေနာ္ ၆ တန္းႏွစ္မွာဆံုးသြားတယ္၊ တစ္ဦးတည္းေသာသား အေဖနဲ႔ပဲ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စြာနဲ႔ပဲ ဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာေပါ့၊ က်ေနာ္ ၉ တန္းေရာက္ေတာ့ အေဖက ညဖက္ အိမ္ျပန္လာရင္ အရက္ေတြေသာက္ၿပီး ျပန္လာတတ္လာၿပီ၊ အေဖအရက္ေတြ မူးေနရင္ေတာ့ ဘာမွမေျပာတတ္ပဲ အိပ္ခန္းထဲ ဝင္ၿပီး တန္းအိပ္ေတာ့တာ၊ အေဖက သန္တုန္းျမန္တုန္းဆိုေတာ့ အသက္ ၄၀ ဝန္းက်င္၊ က်ေနာ္ ၁၀ တန္းေရာက္ေတာ့ ေနာက္မိန္းမတစ္ေယာက္ ယူလိုက္တယ္၊ သူထက္ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ငယ္ၿပီး အသားက နဲနဲညိဳတယ္၊ ကိုယ္လံုးကေတာ့ လံုးလံုးက်စ္က်စ္ပဲ၊ အေဖမိန္းမ မိေထြး အိမ္ေရာက္ခါစက က်ေနာ္နဲ႔ လံုးဝအဆင္မေျပ၊ အဆင္မေျပတာက က်ေနာ္ဖက္ကပါ၊ အေမေနရာကို ဘယ္သူမွကို မေပးခ်င္တာ၊
အေဖကေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသားပဲ၊ “သားအေဖ မိန္းမယူလိုက္ၿပီ….သူ႔နာမည္က ေအးမာ…သားက အေမလို႔ေခၚခ်င္ေခၚႏိုင္တယ္…. ဒါမွမဟုတ္ အန္တီလို႔ ေခၚႏိုင္တယ္” တဲ့၊ က်ေနာ္ထက္ေတာ့ အသက္အေတာ္ႀကီးတာကိုး၊ အန္တီေအးမာကို က်ေနာ္ကို အေတာ္ဂရုစိုက္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ကသာ လူပ်ိဳေပါက္စ ျဖစ္လာေတာ့ ဂ်စ္ကန္ကန္ရယ္၊ အေမအရင္းမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အသိစိတ္နဲ႔ က်ေနာ္က အန္တီေအးမာကို ဂ်စ္ကန္ကန္လုပ္ေနတာ၊ အေဖကေတာ့ ဘာမွမေျပာေပမယ့္ စိတ္မေကာင္းဘူးဆိုတာ သိေနတယ္ေလ၊ အေဖကေတာ့ အန္တီေအးမာကို က်ေနာ္ကို ေခ်ာ့ေမာ့ဖို႔ က်ိတ္ၿပီးဆူေနတတ္တာေပါ့၊
၁၀ တန္းစာေမးပြဲေတြၿပီးေတာ့ က်ေနာ္အိမ္မွာရွိလာတဲ့ အခ်ိန္ေတြမ်ားလားတယ္၊ အန္တီေအးမာနဲ႔လဲ လက္ပြန္းတတီးျဖစ္လာခဲ့ရတယ္၊ အေဖက မနက္ဆို ၉ နာရီေလာက္ အလုပ္အတြက္ အျပင္ကိုသြားၿပီး ညေန ၆ နာရီေက်ာ္မွ အိမ္ကိုျပန္လာတတ္တာ၊ ဒီေတာ့ တစ္ေန႔လံုး အိမ္မွာ အန္တီေအးမာနဲ႔ က်ေနာ္ ႏွစ္ေယာက္ထည္းရွိတာ၊ ေန႔တိုင္းအတူရွိပါမ်ားေတာ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ နိစၥဒူ၀ အလုပ္ေတြကို သိလာခဲ့ရၿပီ၊ အေဖ အလုပ္သြားၿပီး မနက္ ၁၀ နာရီ၀န္းက်င္ဆို အန္တီေအးမာ ေရခ်ိဳးတယ္၊ ၁၁ နာရီေက်ာ္ရင္ က်ေနာ္နဲ႔ ေနလည္စာ အတူစားတယ္၊ ေနလည္ တစ္ေရးအိပ္တတ္တယ္၊ ညေနဆို ညစာ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး ၅ နာရီေက်ာ္ရင္ ေရတစ္ႀကိမ္ထပ္ခ်ိဳး အလွျပင္ၿပီး အေဖ့ကို ေမွ်ာ္တတ္တာေပါ့၊
အန္တီေအးမာ ေရခ်ိဳးတိုင္း ထမိန္ရင္လ်ားၿပီး အိမ္ထဲမွာသြားလာတတ္တာကိုလည္း သတိထားမိလာေတာ့ လူပ်ိဳျဖစ္လာတဲ့ က်ေနာ္ရဲ႕ ရင္ထဲစိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳးႀကီးခံစားလာရတယ္၊ အေဖနဲ႔ စပ္မွ အေဖရဲ႕ ေနာက္မိန္းမ အေမ(မိေထြး) လို႔ေတာ္ရတာ၊ တကယ္တမ္း က်ေနာ္နဲ႔က ဘာမွမေတာ္လို႔စိတ္ထဲခံစားမိေတာ့ လူပ်ိဳေပါက္က်ေနာ္ ဂ်ိဳၾကြလို႔ လိင္စိတ္ေတြေတာင္ ထလာမိတာေပါ့၊ ဒီေတာ့ အန္တီေအးမာ ေရခ်ိဳးရင္ ေခ်ာင္းၾကည့္ဖို႔ အားထုတ္မိေတာ့တယ္၊ ေရခ်ိဳးတဲ့ေနရာေလးက အိမ္ေနာက္အျပင္ဘက္မွာ သံုးဘက္ကာထားတာ၊ အိမ္ဘက္ကေတာ့ အပြင့္ပဲ၊ အိမ္သာကေနဆို ေရခ်ိဳးေနတာကို ေကာင္းေကာင္းျမင္ေနရေတာ့ အန္တီေအးမာ ေရခ်ိဳးရင္ က်ေနာ္အိမ္သာထဲကို အေျပးအလႊားသြားတာေပါ့၊ အိမ္သာက ပ်ဥ္ကာဆိုေတာ့ ေခ်ာင္းၾကည့္ဖို႔ကလြယ္တယ္ေလ၊
အရင္တုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္က မနက္ပိုင္းေက်ာင္သြားေနေတာ့ အိမ္တီေအးမာက အိမ္မွာတစ္ေယာက္တည္း လြတ္လပ္ပံုရတယ္၊ အျပင္ဖက္ကလဲ မျမင္ရေတာ့ ေရခ်ိဳးရင္း ဆပ္ျပာတိုက္ရင္ လံုခ်ည္ကို ခါးမွာေျပာင္းဝတ္ၿပီး ရင္သားႏွစ္ခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ပြတ္သပ္ဆပ္ျပာတိုက္ေတာ့တာ၊ ခႏၶာကိုယ္က ညိဳေသာ္လဲ ရင္သားေတြကေတာ့ ျဖဴတဲ့ဘက္မ်ားတယ္၊ အရမ္းလဲ မႀကီးဘဲ ေရွာက္သီးေလာက္ေတာ့ ရွိမယ္လို႔ထင္မိတယ္၊ ၿပီးရင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္လို႔ ထမိန္ေအာက္ကေန လက္လွ်ိဳလို႔ အေမႊးေတြမဲေနတဲ့ ပိပိကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေတာ့တာေပါ့၊ အန္တီေအးမာက ေရခ်ိဳးလို႔ ၿပီးသြားရင္ ေရစက္ေလးေတြကိုယ္မွာ ကပ္လို႔ အိမ္ထဲျပန္ဝင္လာတိုင္း က်ေနာ္က မ်က္ႏွာနဲ႔ ကိုယ္လံုးမွာ ေခၽြးေတြသီးလို႔ အိမ္သာထဲက ထြက္လာတာနဲ႔ အၿမဲႀကံဳေနရတာေလ၊
အန္တီေအးမာကေတာ့ က်ေနာ္ကို ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးစိစိနဲ႔ အိပ္ခန္းထဲကို သနပ္ခါးလိမ္းဖို႔ အဝတ္အစားလဲဖို႔ေတာ့ ဝင္သြားတာပဲ၊ က်ေနာ္လဲ အဲဒီလိုအၾကည့္ခံရပါမ်ားေတာ့ စိတ္ထဲသိပ္မလံုၿခံဳေတာ့ဘူး၊ က်ေနာ္အိမ္သာကေန သူ႔ကိုေခ်ာင္းေနတာေတြ ၿပီးရင္ ကိုယ္တိုင္ ေဂြလွိမ့္ေနတာေတြ သိမ်ားေနလို႔လား၊ အေဖတို႔ အိပ္ခန္းနဲ႔ က်ေနာ္အိပ္ခန္းက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အလယ္မွာ အိမ္ေရွ႕အိမ္ေနာက္ သြားတဲ့လမ္း အခန္းႏွစ္ခန္းကေတာ့ တံခါးမထားပဲ ခန္းဆီးေလးေတြပဲ ကာထားၾကတယ္၊ အန္တီေအးမာ သနပ္ခါးလိမ္းေနတုန္းလဲ က်ေနာ္အိပ္ခန္းထဲကခန္းဆီးစၾကားကေန ေခ်ာင္းၾကည့္မိေတာ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ ထမိန္က ခါးအထိေျပၾကေနၿပီး ရင္သားေတြက စူတင္းေနလို႔ ႏို႔သီးေခါင္းေလးေတြက ေထာင္ေနေတာ့တာ၊
အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ေခ်ာင္းၾကည့္ေနမွန္း ရိပ္မိလို႔မ်ား တမင္လုပ္ျပေနလားေတာ့ မသိ၊ လည္ပင္း ရင္ဘတ္နဲ႔ ေနာက္ေက်ာကို သနပ္ခါးလိမ္းတာ လံုခ်ည္ကို ေျဖခ်ထားရတယ္လို႔၊ ေစာေစာကမွ လွိမ့္ထားတဲ့ ေဂြေတာင္ ျပန္လွိမ့္ခ်င္လာၿပီ၊ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ အခန္းဖက္ကိုလွည့္ၿပီး ေျခေထာက္ကိုဆင္း လံုခ်ည္ကို ေပါင္ရင္းအထိ ဆြဲတင္လို႔ ေျခေထာက္တစ္ဆံုး သနပ္ခါးလိမ္းေတာ့တာ၊ ေပါင္ႏွစ္ေခ်ာင္းက ဟလိုက္စိလိုက္နဲ႔ ေပါင္ၾကားထဲက အေမႊးမဲမဲနဲ႔ ပိပိက ျမင္ကြင္းမရွင္း၊ စိတ္ေတြကလဲ ပိပိကို အနီးကပ္သာ ပိုလို႔ ျမင္ခ်င္လာေတာ့တယ္၊ လက္ကလဲ ေယာင္ရမ္းလို႔ ပုဆိုးေအာက္က ျပန္လည္မာေတာင္ေနတဲ့ လိင္တံကို ကိုင္မိလိုက္ေတာ့တာေပါ့၊
အန္တီေအးမာက သနပ္ခါးလိမ္းၿပီး မတ္တပ္ရပ္လိုက္ေတာ့ ထမိန္ကို ရင္လ်ားေတာင္ မဝတ္ေတာ့ပဲ ခါးမွာပဲ ဝတ္ထားေတာ့တာ၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေဘာ္လီဝတ္၊ အေပၚအကၤ် ီဝတ္ ၿပီးေတာ့မွ ေရစိုထမိန္ကို လဲဝတ္လိုက္ေတာ့တာ၊ က်ေနာ္လဲ ခန္းဆီးစ နားကေန ေနာက္ကို ဆုပ္လိုက္ၿပီး လိင္တံကိုင္ထားတဲ့ လက္က ခပ္သြက္သြက္ေလးနဲ႔ ျမင္ခဲ့ရတဲ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ အတြင္းသားေတြ ျမင္ေယာင္ၿပီး ေဂြလွိမ့္လိုက္တာ သုတ္ရည္ေတြ ၾကမ္းျပင္ေပၚေရာက္သြားေတာ့တာပဲ၊ က်ေနာ္လဲ နာရီဝက္အတြင္း ၂ ခါေလာက္ သုတ္ရည္ေတြ ထြက္လိုက္ရေတာ့ ေမာေမာနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားေရာေပါ့ေလ၊မြန္းလြဲပိုင္း အိပ္ရာႏိုးေတာ့ ေဘာလံုးကန္ဖို႔ကလဲ အိမ္နားက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ညေနပိုင္းမွာ ခ်ိန္းထာေတာ့ က်ေနာ္အိမ္ေရွ႕မွာ ဝတၱဳထိုင္ဖတ္ေနတာ၊ ခဏေနေတာ့ က်ေနာ္ကို ေအာ္ေခၚသံၾကားလိုက္ရေတာ့ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္အိပ္ခန္းထဲမွာ ေရာက္ေနၿပီ၊ ၿပီးေတာ့ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ က်ေနတဲ့ က်ေနာ္ရဲ႕ သုတ္ရည္စက္ေတြကို ေမးေတာ့တာ၊ က်ေနာ္လဲ ဘာျပန္ေျဖရမွန္းမသိ ရွက္ေနမိေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒီတစ္ညေနလံုးနဲ႔ ညအထိ မ်က္ႏွာပူလြန္းလို႔ က်ေနာ္မ်က္ႏွာခ်င္းမဆိုင္ေတာ့ဘူး၊ ေဘးအိမ္က သူငယ္ခ်င္းေတြဆီကိုမွာ သြားေနေတာ့တာ၊ ညေရာက္မွာ တိတ္တိတ္ေလး ျပန္လာၿပီး ေရခ်ိဳး ညစာစားလို႔ အိပ္ခန္းေတာ့ ဝင္ေနလိုက္ေတာ့တယ္၊ အေဖေတာ့ ျပန္ေရာက္ေနၿပီး ထင္ရဲ႕ အန္တီေအးမာနဲ႔ စကားေျပာသံၾကားေနရတယ္၊
အိပ္ခန္းထဲေရာက္ေတာ့ မနက္ပိုင္း အန္တီေအးမာ ေရခ်ိဳးတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ျပန္ျမင္ေယာက္လာၿပီး အိပ္ရာထဲ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ေဂြလွိမ့္လိုက္ေသးတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္လဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး ေနာက္ေန႔မွ ႏိုးလားေတာ့တယ္၊ မနက္အိပ္ရာႏိုးေတာ့ မနက္စာ စားရင္း အေဖနဲ႔ စကားေျပာရေသးတယ္၊ အေဖက အန္တီေအးမာရဲ႕ေရွ႕မွာ “ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အျပင္ကို ေလွ်ာက္မသြားနဲ႔ မင္းရဲ႕ အန္တီကို အိမ္အလုပ္ေတြ ကူလုပ္ေပးဦး” လို႔ မွာေနေတာ့တာေပါ့၊ ၉ နာရီထိုးေတာ့ အေဖကထံုးစံအတိုင္းပဲ အလုပ္ကိုထြက္သြားၿပီ၊ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ကို “ၾကားလား သားအေဖက အိမ္အလုပ္ေတြ ကူလုပ္ဖို႔ မွာသြားတယ္” လို႔ ၿပံဳးစိစိနဲ႔ ေျပာတယ္ေလ၊
က်ေနာ္လဲ အိမ္အျပင္မသြားေတာ့ပဲ အိပ္ခန္းထဲဝင္လို႔ ေတ႔ြရာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဆြဲဖတ္ေနေတာ့တာ၊ ၁၀ နာရီေက်ာ္ေတာ့ က်ေနာ္ကိုလွမ္းေခၚၿပီး သူေလွ်ာ္ထားတဲ့ အဝတ္ေတြကို က်ေနာ္ကို အကူအညီေတာင္းလို႔ လွမ္းခိုင္းေတာ့တာ၊ အဝတ္အစားဇလံုကို သြားယူေတာ့ အန္တီေအးမာက ရင္လ်ားၿပီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ေလွ်ာ္ေနတာ ရင္ႏွစ္မႊာရဲ႕ ကြဲေၾကာင္းက ျမင္ေနရတာေပါ့၊ အဝတ္အစားေတြထဲမွာ အေဖရဲ႕ အဝတ္အစားေတြ၊ က်ေနာ္ရဲ႕ အဝတ္အစားေတြနဲ႔ အန္တီေအးမာရဲ႕ အဝတ္အစားေတြ အျပင္ သူ႔ရဲ႕ အတြင္းခံအဝတ္အစားေတြလဲ ပါတာေပါ့၊ အတြင္းခံေတြကို လွမ္းဖို႔လုပ္လိုက္တုိင္း က်ေနာ္ရဲ႕ လက္ေတြတုန္ေနလို႔ ရင္ေတြေတာင္ ခုန္ေနမိေတာ့တယ္၊
အဝတ္ေတြလွန္းေနတုန္း အန္တီေအးမာက ေရခ်ိဳးေနၿပီ၊ အဝတ္ေတြလွန္းၿပီးသြားလို႔ ဇလံုကို ျပန္ထားေတာ့ ေရစိုလံုခ်ည္နဲ႔ကပ္ေနတဲ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ ကိုယ္လံုးကို အနီးကပ္ျမင္လိုက္ရတာ ထူပူသြားခဲ့ရေတာ့တယ္၊ က်ေနာ္လဲ ဇလံုကိုထားၿပီး သြားေတာ့မယ္လုပ္ေတာ့ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ကို လွမ္းေခၚၿပီး သူ႔ရဲ႕ ေက်ာကုန္းကို ေခ်းတြန္းခိုင္းေတာ့တာ၊ ရင္လ်ားလံုခ်ည္ကို ေျဖခ်လိုက္ၿပီး ေရွ႕ဘက္ကလံုခ်ည္စကိုေတာ့ လက္နဲ႔ ဖိထားရင္း ေနာက္ကို တင္ပါးနားေရာက္တဲ့အထိေလွ်ာ့ခ်ေပးထားတာေပါ့၊ က်ေနာ္လက္ေတြ ေတာ္ေတာ္သိသိသာသာကို တုန္ေနၿပီေလ၊ ပထမေခ်းတြန္းခိုင္းတယ္ ေနာက္ေတာ့ ဆပ္ျပာပါတိုက္ခိုင္းေတာ့တာ၊ က်ေနာ္ရဲ႕ လက္ေတြက ေက်ာျပင္တစ္ခုလံုးအႏွံ႔ ေရြ႕လ်ားေနခဲ့ၿပီး တခါတေလ လက္ေတြက ရင္သားရဲ႕ ေဘးဘက္ေတြေတာင္ မေတာ္တဆ ထိမိသြားခဲ့ရတယ္၊ အန္တီေအးမာက ဘာမွ မေျပာခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ္ရဲ႕ လိင္တံက ပုဆိုးေအာက္ကေန ေရွ႕ကို သိသိသာသာကို ေထာင္ေနခဲတာေပါ့၊
ဆပ္ျပာတိုက္လို႔ၿပီးသြားေတာ့ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ဖက္ကို လွည့္လိုက္တာ ေထာင္ေနတဲ့ လိင္တံကို ျမင္သြားၿပီး ၿပံဳးစိစိမ်က္ႏွာနဲ႔ တစ္ခါတည္းေရခ်ိဳးလိုက္လို႔ ေျပာရင္း လိင္တံေထာင္ေနတဲ့ ေပါင္ဂြၾကားေနရာကို ေရတစ္ခြက္နဲ႔ ပတ္လိုက္ပါေလေရာ၊ ေရေအးေအးထိသြားတဲ့ လိင္တံက ျပန္ေပ်ာ့သြားရတာေပါ့၊ က်ေနာ္လဲ ဝတ္ထားတဲ့ အက်ၤ ီခၽြတ္လိုက္ၿပီး အန္တီေအးမာနဲ႔ အတူ ေရဝင္ခ်ိဳးလိုက္ေတာ့တာေပါ့၊ ဒီတစ္ခါ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ရဲ႕ ေက်ာကုန္းကို ျပန္ၿပီးဆပ္ျပာတိုက္ေပးတယ္ေလ၊ က်ေနာ္လဲ တစ္ခါတေလ ေရခ်ိဳးေနရင္းနဲ႔ အန္တီေအးမာရဲ႕ ကိုယ္လံုးကို ခိုးၾကည့္မိတယ္ေလ၊ ရင္သားႏွစ္လံုးက ေဖာင္းတင္းေနေတာ့ လက္နဲ႔ ကိုင္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့၊
ေရခ်ိဳးၿပီးသြားေတာ့ မေန႔ကအတိုင္းပဲ အန္တီေအးမာ သနပ္ခါးလိမ္းျပန္တယ္၊ က်ေနာ္လဲ မေနႏိုင္ေတာ့ ေခ်ာင္းၾကည့္မိေရာ၊ က်ေနာ္စိတ္ေတြ ထိန္းရခက္ေနပါၿပီ၊ အန္တီေအးမာရဲ႕ ကိုယ္လံုး ရင္သားေတြကို အနီးကပ္ျမင္ခ်င္ ကိုင္ၾကည့္ခ်င္ေနခဲ့ၿပီေလ၊ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနတုန္း က်ေနာ္ကို လွမ္းေအာ္တယ္၊ “အဝတ္အစားလဲၿပီးရင္ ထမင္းစားၾကမယ္” တဲ့၊ က်ေနာ္လဲ ရုတ္တရက္လန္႔သြားၿပီး “ဟုတ္က့ဲ အန္တီ” လို႔ ျပန္ေျဖရင္ အက်ၤ ီ ပုဆိုးေတြ ဝတ္ေတာ့တာေပါ့၊ ထမင္းစားပြဲမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္မိရင္း အန္တီေအးမာက စလို႔ စကားေျပာေတာ့တာ၊
…သားက လူပ်ိဳျဖစ္ေနပီပဲ….…ရည္းစားေရာ ရေနၿပီလား…. ေမးေတာ့ က်ေနာ္က ေခါင္းခါျပလိုက္ၿပီး ထမင္းကိုဆက္ၿပီး စားေနလိုက္တယ္၊ ေနာက္ေတာ့ အန္တီက…မိန္းမနဲ႔ ေယာကၤ်ား ဘာကြာလဲ သိလား….လို႔ေမးေတာ့ “ဟုတ္” လို႔သာ တစ္ခြန္းထဲ ေျဖလိုက္ႏိုင္တယ္ အန္တီရဲ႕ ေမးခြန္းကဆက္လာျပန္ေရာ….ဘယ္လိုကြာတာလဲ….ဘယ္လိုသိတာလဲ….တဲ့၊ က်ေနာ္ ေျဖရခက္လိုက္တာ ရွက္လည္း ရွက္ေနမိေတာ့ ေခါင္းကိုသာငံု႔လို႔ ထမင္းကိုသာ ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ စားေနမိေတာ့တယ္၊ ေနာက္ေတာ့ အန္တီက ….သားက အရြယ္ေရာက္ၿပီ……ထမင္းစားၿပီးရင္ မိန္းမေတြအေၾကာင္း သားကိုသိေအာင္ ေျပာျပမယ္လို႔” ေျပာေတာ့ က်ေနာ္ေခါင္းညိမ့္မိလိုက္တာေပါ့၊ ထမင္းစားၿပီး က်ေနာ္ပန္းကန္းေဆးေနေတာ့ အန္တီကေနာက္ကေန ေရာက္လာၿပီး ….သူေဆးေပးမယ္…. ဆိုၿပီး က်ေနာ္ရဲ႕ ကိုယ္လံုးကို ေနာက္ကေနေဘးတေစာင္းကပ္လို႔ လက္ထဲက ပန္းကန္းကိုယူေတာ့တာ၊ အန္တီေအးမာရဲ႕ ရင္သားေတြက က်ေနာ္ရဲ႕ ေက်ာနဲ႔ လက္ေမာင္းေတြကို ဖိပြတ္သြားတယ္ေလ၊ အိကနဲ ျဖစ္သြားၿပီး အန္တီက အတြင္းခံဝတ္မထားဘူးဆိုတာ ခံစားလိုက္ရတာေပါ့၊
က်ေနာ္လဲ လက္ေဆး ပလုပ္က်င္းၿပီး အိမ္ေရွ႕ခန္းကေနပဲ အန္တီကို ေစာင့္ေနမိေတာ့တယ္၊ ခဏေနေတာ့ အန္တီေအးမာ အိမ္ေရွ႕ကို ထြက္လာၿပီး ….ေျပာျပမယ္ အိပ္ခန္းထဲကို လာခဲ့….. လို႔ ေခၚေတာ့ က်ေနာ္လဲ လိုက္သြားခဲ့တယ္ေလ၊ အိပ္ခန္းအျပင္အဆင္ကေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲမႈမရွိပါဘူး၊ အေမရွိစဥ္ကအတိုင္းပဲ၊ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ေရွ႕မွာပဲ ပန္းကန္ေဆးရင္း ေရစိုသြားတဲ့ လံုခ်ည္ကိုလဲတယ္ ၿပီးေတာ့ ကုတင္ေနာက္က တန္းေပၚမွာ လွမ္းလိုက္ၿပီး ကုတင္ေပၚမွာ က်ေနာ္နဲ႔ အတူ လာထိုင္တာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့မွ ….မိန္းမဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္က ေယာကၤ်ားေတြထက္ႏႈးညံ့တယ္ အဆီပိုမ်ားတယ္ ထိေတြကိုင္တြယ္ရတာ ပိုေကာင္းတယ္….ဆိုၿပီးရွင္းျပေတာ့တာ၊ က်ေနာ္က နားသာေထာင္ေနရတာ အထိအေတြ႔အတြက္ အေတြ႕အႀကံဳကမရွိေတာ့ ဘာေတြမွန္း ေသေသခ်ာခ်ာမွန္းကို မသိေတာ့ဘူး၊ အန္တီေအးမာလဲ အဲဒါကိုသိပံုေပၚေတာ့ …..သားကို လက္ေတြ႔ျပမယ္…….ဆိုၿပီး အေပၚအကၤ်ီကို ခၽြတ္လိုက္ေတာ့……အနီးကပ္ျမင္လိုက္ရၿပီး ညိဳညက္တင္းရင္းတဲ့ ရင္သားတစ္စံုဟာ က်ေနာ္ကို ညိွ႕ယူလို႔ အနားကိုေရာက္သြားေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေနၿပီေလ၊ က်ေနာ္ကိုယ္လံုးကို ေရွ႕ဖက္ကိုညႊတ္လိုက္ၿပီး ႏို႔သီးေလးေတြကို ခေလးတစ္ေယာက္လို႔ အငမ္းမရ စို႔ေနမိေတာ့တာ၊ အန္တီေအးမာက ကေလးလဲ မေမြးဖူးေသးေတာ့ ႏို႔စို႔ခံရရံု သက္သက္နဲ႔ ဖီလင္ေတြ တက္ေနခဲ့ၿပီး သူမရဲ႕ လက္ေတြကလဲ က်ေနာ္ရဲ႕ တေပါင္ၾကားတစ္ေနရာက တစ္စံုတစ္ခုကို ရွာေဖြေနသလိုပဲ၊ မာေတာင္ေနတဲ့ က်ေနာ္ရဲ႕ လိင္တံက အန္တီလက္ထဲ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ေမာဟိုက္သံေတြနဲ႔အတူ …..သားဟာက သားရဲ႕ အေဖထက္ေတာင္ ထြားေနေသးတယ္…. အန္တီလိုခ်င္ေနၿပီကြယ္…. လို႔ တဏွာသံနဲ႔ ေျပာေတာ့တာ၊
ေနာက္ေတာ့ အန္တီေအးမာက ကုတင္ေပၚကို လွဲခ်လိုက္ၿပီး လုံခ်ည္ကို ခၽြတ္လိုက္ေတာ့ အဆီကင္းတဲ့ ဝမ္းသား၊ သန္မာထူထဲစြာ ေပါက္ေနတဲ့ ဆီးခုန္ေမႊးနဲ႔ ေျဖာင့္တန္းသြယ္ဆင္းေနတဲ့ ေပါင္တံေတြက က်ေနာ္ရဲ႕ လိင္စိတ္ေတြ ေပါက္ကြဲထြက္ေစခဲ့တာေပါ့၊ စိထားတဲ့ ေပါင္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို ကားလိုက္ၿပီး က်ေနာ္ကိုဖိတ္ေခၚလိုက္ခ်ိန္ ျမင္လိုက္ရတဲ့ ပိပိရဲ႕ ၾကြက္နားရြက္ႏွစ္ခုက အဝကိုဖံုးကြယ္ထားခဲ့တာေပါ့၊ ရုတ္တရက္ေတာ့ က်ေနာ္ဘယ္ကစလို႔ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိေသးဘူး၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အန္တီေအးမာက ….သားရဲ႕ အေဖနဲ႔ အန္တီဆႏၵေတြ မျပည့္ဝခဲ့ဘူး…. ေန႔ဖက္မွာ ဆႏၵေတြကို သားပဲ ျဖည့္ဆည္းေပးေတာ့….လို႔ ေျပာတာေပါ့၊ က်ေနာ္လဲ ကားေပးထားတဲ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ ေပါင္ၾကားထဲကို ဝင္လိုက္ၿပီး ကိုယ္ေပၚကိုလွဲခ်လိုက္ေတာ့ အန္တီက က်ေနာ္ကို ဆီးဖက္လိုက္ၿပီး ႏွခမ္းခ်င္းနမ္းေတာ့တာေပါ့၊
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္ရဲ႕ လိင္တံက အန္တီေအးမာရဲ႕ ပိပိထဲကို ဝင္ဖို႔ႀကိဳးစားေနခဲ့တယ္၊ စမ္းတဝါးဝါးနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္၊ ေနာက္ေတာ့ အန္တီကိုယ္တိုင္ လိင္တံကိုလက္နဲ႔ ကိုင္လို႔ ပိပိရဲ႕ အဝကိုေတ့ေပးလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ထိုးသြင္းလိုက္ေတာ့ အန္တီေအးမာပါးစပ္က …အား…ကနဲ႔ အသံထြက္လားၿပီး အရည္ေတြရႊဲေနတဲ့ ပိပိထဲကို လိင္တံက က်ဥ္းက်ဥ္းက်ပ္က်ပ္ပဲ ဝင္သြားပါေလေရာ၊ အန္တီေအးမာက …ေျဖးေျဖးသားရယ္….သားဟာက သားရဲ႕ အေဖဟာထက္ႀကီးေနတယ္…. ခဏေလးၿငိမ္ၿငိမ္ေနေပးဦး…..လို႔ေျပာေပမယ့္ က်ေနာ္စိတ္ေတြက ဝုန္းဒိုင္းႀကဲခ်င္ေနခဲ့ၿပီ၊ ဒါကိုသိတဲ့ အန္တီေအးမာက က်ေနာ္ရဲ႕ တင္ပါးကို လက္နဲ႔ ဖိထိန္းထားရင္း ၿငိမ္ေအာင္လုပ္ထားေတာ့တာ၊
….သားရဲ႕ အေဖက အခု အသက္ ၄၀ ေက်ာ္လာၿပီ….အလုပ္က ပင္ပန္းတာနဲ႔….ျပန္လာရင္ အရက္ကမူးလာတာနဲ႔….အန္တီကို တစ္ပတ္ ၂ ခါေလာက္ေတာင္ လုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး…..အန္တီက အခုမွာ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္ရယ္….. အရမ္းပဲ ဆႏၵေတြ ျပင္းျပတဲ့အရြယ္… သားရဲ႕ အေဖကိုယ္စား သားပဲေန႔တိုင္း…အန္တီကို လုပ္ေပးပါေတာ့…..လို႔ေျပာေနတာေပါ့၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ပထမဦးဆံုး လိင္ဆက္ဆံဖူးတာဆိုေတာ့ ဘာမွကို ျပန္မေျပာႏိုင္ ေဖာ္ျပလို႔မရႏိုင္တဲ့ ဖီလင္တစ္ခုက တစ္ကိုယ္လံုးကို ပ်ံႏွံ႔ေနခဲ့ၿပီး အရမ္းကိုေကာင္းေနၿပီေလ၊ အန္တီေအးမာရဲ႕ ပိပိက စီးစီးပိုင္ပိုင္ျဖစ္ေနၿပီး လိင္တံကို ဆြဲညွစ္ထားေနသလို ခံစားေနရတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ အန္တီေအးမာက …..သား…ျဖည္းျဖည္းခ်င္း စလုပ္ေပးေတာ့…..လို႔ေျပာတယ္ေလ၊
လိင္တံကို ျပန္ထုတ္လိုက္ ထိုးသြင္းလိုက္တိုင္းမွာ လိင္တံထိပ္ေခါင္းက က်င္ကနဲျဖစ္ျဖစ္သြားေနတယ္၊ ၁၀ ခါေလာက္ပဲ လႈပ္ရွားလိုက္ရတယ္၊ က်ေနာ္သုတ္ရည္ေတြက ပိပိထဲကို ပန္းဝင္းသြာေလေရာ၊ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ႀကီး ၿပီးသြားကို က်ေနာ္ရွက္ေနမိတာေပါ့၊ အန္တီေအးမာကေတာ့ ….သားကလူပ်ိဳစစ္စစ္ပဲ ျမန္မွာေပါ့…ေနာက္ၾကရင္ ၾကာလာေတာ့မွာ…..အခုလဲ အန္တီအရမ္းေကာင္းတာပဲ…..သားရဲ႕ သုတ္ရည္ေတြက ပူေႏြးေနၿပီး အမ်ားႀကီးပဲ အန္တီထဲကို ဝင္လာၿပီ….ေကာင္းလိုက္တာ….လို႔ ေျပာတယ္ေလ၊ သုတ္ရည္ေတြ ထြက္သြားေပးမယ့္ က်ေနာ္လိင္တံက အန္တီေအးမာရဲ႕ ပိပိထဲမွာ မာေတာင္ေနတုန္း၊ ဒါကို သိတဲ့ အန္တီကလဲ လိင္တံျပန္ထုတ္မသြားေအာင္ က်ေနာ္ခါးကိုကိုင္လို႔ ဆြဲထားေတာ့တာ၊
က်ေနာ္လဲ အန္တီေအးမာရဲ႕ ဗိုက္ေပၚမွာတင္ လိင္တံကို ျပန္မထုတ္မိပဲ မ်က္စိမွိတ္လို႔ လွဲေနခဲ့တာေပါ့၊ ၁၀ မိနစ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာမယ္ထင္မိတယ္၊ လိင္တံက လံုးဝျပန္မက်တဲ့အျပင္ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္လုပ္ဖို႔ေတာင္ အဆင္သင့္ျပန္ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ၊ က်ေနာ္လည္း အန္တီေအးမာကို ….ေနာက္တစ္ခါထပ္လုပ္ခ်င္တယ္… လို႔ ေျပာမိေတာ့ ….လုပ္ပါသားရယ္…အန္တီလဲ ခံခ်င္ေနပါတယ္….လို႔ ျပန္ေျပာတာေပါ့၊ အန္တီေအးမာရဲ႕ ပိပိက သူမရဲ႕ ပိပိအရည္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္ရဲ႕ သုတ္ရည္ေတြေရာလို႔ စိုရႊဲေနေပမယ့္ က်ပ္တည္းေနတုန္း၊ က်ေနာ္ေပါင္ၾကားမွာ ဒူးေထာက္ၿပီးထလိုက္တယ္၊ ၿပီးမွ လိင္တံကို တစ္ခ်က္ခ်င္းေဆာင့္သြင့္းလိုက္ေတာ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ ညီးသံႀကီးက ထြက္လာပါေလေရာ၊
ေအာက္ကိုငံုၾကည့္မိေတာ့ ပိပိရဲ႕ အဝနဲ႔ က်ေနာ္လိင္တံမွာ ႏွစ္ဦးေပါင္းထြက္ထားတဲ့ အျဖဴေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အရည္ေတြက စိုရႊဲေနေတာ့တာကို ျမင္လိုက္ရတယ္ေလ၊ က်ေနာ္ရဲ႕လက္ႏွစ္ဖက္က ရင္သားႏွစ္ကိုဆုပ္ကိုင္လို႔ အားယူရင္း ဆြဲၿပီး ေဆာင့္ေပးေနေတာ့တာ၊ အန္တီေအးမာကလဲ က်ေနာ္ရဲ႕ ေဆာင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ အညီ ဖင္ေလးကိုေကာ့ေပးၿပီး မ်က္စိမွိတ္ ပါးစပ္ကေလးဟလို႔ အစြမ္းကုန္ ခံေနေတာ့တာေပါ့၊ လိင္တံကို ဆြဲထုတ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပိပိႀကီးက လိင္တံေနာက္ကိုေဖာင္းၾကြလို႔ ပါလာၿပီး ျပန္ထိုးထည့္လိုက္ရင္ ပိပိရဲ႕ ႏွခမ္းသားေတြက လိင္တံနဲ႔ ျပန္ပါသြားေရာ၊ ပိပိႀကီးကလဲ ေဖာင္းတင္းေနၿပီး အေမႊးေတြက ေထာင္ေနတာကိုေတြ႕ေနရတယ္ေလ၊
က်ေနာ္ရဲ႕ လက္တစ္ဖက္အေမႊးမဲမဲေတြ ၾကားမွာ ျပဴထြက္ေနတဲ့ အစိကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိသြားပါေလေရာ၊ လက္ညိွဳးေလးနဲ႔ ပြတ္ၾကည့္လိုက္တာ အန္တီေအးမာရဲ႕ ခါးကေကာ့တက္လာၿပီး …..ေကာင္းလိုက္တာ သားရယ္….လို႔ ေမာေနတဲ့ အသံႀကီးနဲ႔ ေျပာေတာ့တာေပါ့၊ အစိကို လက္မနဲ႔ ပြတ္ေပးရင္း လိင္တံကိုလဲ ဆက္တိုက္ အထုတ္အသြင္းလုပ္ၿပီး ေဆာင့္ေပးလိုက္တာ ၅ မိနစ္ေက်ာ္ၾကာေတာ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ ပါးစပ္က ….အားးးးးးးးးးးးးး……ဆိုတဲ့ အသံရွည္ႀကီးေအာ္ညီးၿပီး ပိပိက က်ေနာ္လိင္တံကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ညွစ္လို႔ ညိမ္က်သြားပါေလေရာ၊ အန္တီေအးမာရဲ႕ လက္က က်ေနာ္ကို ဆြဲဖက္လိုက္ၿပီး နားရြက္နားကို ကပ္လို႔ ….ေကာင္းလိုက္တာသားရယ္…..သားလဲ ေနာက္တစ္ခါၿပီးလိုက္ေတာ့….လို႔ေျပာေတာ့ အန္တီကိုဖက္ထားရင္း က်ေနာ္အရွိန္ကို ျမွင့္လို႔ ေဆာင့္လိုက္မိေတာ့တယ္ေလ၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သုတ္ရည္ေတြ ပန္းထြက္မိေတာ့ အန္တီက က်ေနာ္ကို တင္းက်ပ္စြာ ဖက္ေပးထားတာေပါ့ေလ၊
အဲဒီေန႔က က်ေနာ္နဲ႔ အန္တီေအးမာ ၄ ခါ လိင္ဆက္ဆံျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ညေန ၆ နာရီေက်ာ္ အေဖျပန္လာေတာ့ က်ေနာ္တို အရင္အတိုင္းပဲ ေနထိုင္လိုက္ၾကၿပီး ညဖက္ေတြမွာ ထပ္မေတ႔ြျဖစ္ၾကဘူး၊ ဒါေတာင္မွ အိပ္ခါနီး က်ေနာ္အခန္းထဲ ခဏဝင္လာၿပီး ပါးကိုနမ္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လိင္တံကို ပါးစပ္နဲ႔ ငံု လိင္တံထိပ္ကို လွ်ာေလးနဲ႔ တစ္ပတ္ပတ္ေပးသြားၿပီး မနက္ျဖန္မွ ေတြ႔မယ္လို႔ ေျပာရင္းႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္ထြက္သြားေတာ့တာ၊ အန္တီေအးမာက ႏႈတ္ဆက္သြားေပမယ့္ အျမည္းေၾကြးသြားသလို ျဖစ္သြားၿပီး လိင္တံက ခ်က္ခ်င္း မာေတာင္လာျပန္ေရာ၊ အဲဒီညက ေဂြလွိမ့္ၿပီး အိပ္လိုက္ရေတာ့တယ္၊
ေနာက္ပိုင္း ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ၿပီး အန္တီေအးမာအတြက္ က်ေနာ္ကေန႔လူ၊ အေဖက ညလူျဖစ္ခဲ့ရတယ္ေလ၊ ဒါေတာင္တစ္ခါတေလ အေဖမူးၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္ အန္တီက က်ေနာ္အခန္းလာၿပီး အခ်ိန္ပိုဆင္းသြားတတ္ေသးတာ၊ ေနာက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ အန္တီေအးမာက ေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားေပးခဲ့ၿပီး အေဖရဲ႕ သားလား ေျမးလား မသိ၊ က်ေနာ္ရဲ႕ ညီလား သားလားမသိ၊ တစ္ခုရွိတာကေတာ့ အန္တီေအးမာရဲ႕ သားတစ္ေယာက္ဆိုတာကေတာ့ က်ိန္းေသတယ္ေလ၊ က်ေနာ္တို႔ သားအဖႏွစ္ဦးရဲ႕ သုတ္ရည္ေတြက အန္တီေအးမာရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲကို စီးဝင္ေနတုန္းေပါ့...
(ျပီးပါျပီ)

No comments: